måndag 5 mars 2012

Måndag

Äntligen måndag, det rullar på. Har känt mej lite låg i dag, benvärk och grus i ögonen.
Jag hoppas verkligen inte att flunsan komer tillbaka. Måndagar är ofta lite tunga av någon konstig anledning.
En arbetskompis berättade att hon blev tvungen att ta bort den äldsta kissen i fredags,
han har haft problem med urinsten och hade troligtvis även njursten. Han var till åren kommen så det var nog ett klokt beslut. Hon har haft flera husdjur både hundar och katter som hon varit tvungen att ta bort genom åren. Veterinären brukar inte visa sig så tillmötesgående när det gäller känslor. Men den här gången hade hon tänt ett ljus i rummet och hon sa att du får sitta här med katten så länge du önskar.
Det tyckte jag var så fint när hon berättade det för mig så tårarna kom.
Jag är väldigt lättrörd när det gäller djur.



Min gubbe är ute och äter med arbetskompisar i kväll så jag bestämnde att jag skulle laga en omelett till middag. Det är så otroligt gott och lätt att ta till när fantasin tryter. Dessutom är det en bra proteinkälla. För något år sedan åt jag omelett på två ägg rätt så ofta.
Det visade sig vid provtagning på VC att jag hade alldeles för högt kolesterolvärde så nu äter jag medicin för detta och vågar inte äta ägg lika ofta som tidigare. Visserligen har jag det i generna men jag antar att mitt omelettätande påverkat. Blev varse om kunskapen från en dietist att ägg innehåller mycket kolesterol.



Ha det!
/Susanne

1 kommentar:

  1. Jag har bara haft bra erfarenheter från veterinärerna när vi avlivat våra sjuka djur. Vetrinärer som har haft medkänsla och verkligen mött oss med respekt och vördnad. Så tråkigt att din vän har haft dålig erfarenhet av det innan , det är ju en så viktig stund.
    Jag har hört att inte ägg ska ha nån betydelse för kolesterolet , men det kommer ju nya rön stupid kvarten :))
    Krammoch ha det fint !

    SvaraRadera