fredag 9 mars 2012

Ted Gärdestad bra avslut på veckan.

Internationella kvinnodagen 8 mars. Egentligen borde det heta jämställdhetsdagen tycker jag
Vi var inbjudna på frukostmöte genom facket och fick lyssna på Ida Östensson, skateboard tjejen som brinner för jämställdhet som bara en 26 åring kan göra. Visst håller jag med i mycket hon sa men jag har kommit till det stadiet att mångt och mycket är ganska bra som det är. Håller jag på att bli gammal kanske?


Det blev en lång arbetsdag i går. Jag stannade kvar efter jobbet för vi, flera av mina arbetkamrater och jag skulle gå på föreställning.
Ted Gärdestad kväll. Sångerna och livet med Erik Winqvist och Simon Forsman.
Vi höll till på Kulturkrogen, Nordanå.
Jag blev så positivt överraskad, dom hade renoverat och gjort så fint där. Vi satt runt fint dukade bord och serverades dragonkyckling med hasselbackspotatis. Kladdmuffins med grädde, hallon och blåbär till efterrätt. Medans killarna underhöll med Ted och Kent Gärdestads fina låtar.
Jag är som uppfödd med Ted, vilka underbara texter. Så söt han var när han var 15.
Jag måste visst damma av mina gamla plattor.

Synd bara att hans liv måste sluta så tragiskt.

Ha det!
/Susanne






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar