lördag 24 mars 2012

Veckan som varit.

Fick frukost på sängen med tårta i morse. Blev riktigt överraskad..."gullegubben" :-)
Jag fyllde ju i torsdags då fick jag present i sängen. Jag tyckte att vi skulle spara tårtan till helgen. Egentligen kan jag vara utan det är nog mest gubben som vill ha och får jag så äter jag så det står mej upp i halsen så det är egentligen bättre att avstå. Det har blivit så att vi firar inte födelsedagar eller rättare sagt det har inte blivit så viktig tradition eftersom vi har så liten släkt.

I torsdags morse åkte jag förbi mamma med det jag handlat till henne. Jag frågade
vad är det för dag i dag mamma? Hon funderade lite och tittade på almanackan....
..."Men lillgumman grattis du fyller ju år idag". Dagarna rullar på för henne och korttidsminnet är inte det bästa numera. Det har jag full förståelse för jag förväntar mej inte att mamma ska komma ihåg min födelsedag. Däremot kan jag känna mej lite ledsen vid såna här tillfällen och vid storhelger att vi stort sett saknar "nära och kära".
Jag tycker inte om det uttrycket.



Tack min gulliga FB vän! Som gjort den här till mej :-)
Jag blev rörd...Tack vännen!


Det har varit en bra vecka med härligt väder. I tisdags hade vi en hel friskvårdsdag på jobbet.
Vi åkte buss till Storklinta hade valfria aktiviteter som slalom, längdåkning eller
fiske på sjön som ligger en bit bort från skidbacken.

Ja här är snön kvar. Fast det börjar nog bli tunt på backar som ligger i söderläge.
Jag längtar till den är borta. Men som sagt en härlig vecka har det varit.
Det blev varmt i vinterjackan så jag plockade fram en lättare jacka. Men tyckte att det var dax med en ny. Så igår blev det faktiskt två jackor inköpta. Hittade först en vit anorak på rea 499 kr. Sedan gick jag på Åhlens och hittade en tunn ljusgrå längre jacka med huva och dragsko i midjan för 599 kr.
Jag behåller nog båda.




Snart är det påsk :-)
Kram/Susanne

2 kommentarer:

  1. "Nära och kära" det är vänner för mig, för släkt har vi just ingen. Men vid storhelger kan det kännas lite ledsamt, precis som du skriver... Man firar ju inte jul med vänner. Men det är klart... Varför inte? Om man var ensam, och inte hade nån familj alls, så skulle man nog vara välkommen till nån av sina vänner, tror du inte?! :)

    Kul med lite nytt och det var ju bra att du unnade dig båda jackorna!

    Kram Nina!

    SvaraRadera
  2. Jag har en stor släkt men... Ibland har det varit problematiskt då har jag firat Jul med mina vänner. Nu har jag bra kontakt igen. Jag var tvungen att få dem att lära sig att lyssna och höra när jag säger nej. Frukost på sängen med eller utan tårta vilken höjdare. Åhlens tycker jag har börjat ha så bra kläder till bra kvalitet och pris. Snön är snart borta även här. Slalombacken är öppen men det är nog inte så lång tid kvar. Söt tupp! Jag önskar dig en skön helg! Zinnia

    SvaraRadera