tisdag 1 maj 2012

Kattsnack.

Oskar:
Matte ä konsti, jag har haft ont i mitt högra bakben några dagar. Så nu har hon fått för sej att jag ska vara inne och vila benet idag.  Hon har klämt och hållit på me mej men hon hittar inget fel. Så nu tror hon jag fått artros eller ännu värre att jag kanske håller på att bli förlamad... suck...Hon vill att jag ska visa att jag kan kissa....men det går ju inte när jag inte behöver.

Det värsta av allt....när jag låg och sov kom hon med en sån där spruta och sprutade vatten i min mun, jag kunde ju inte annat än svälja. Matte säger att jag sällan dricker och då ska det vara grädde för inte dricker jag vatten , nä det smakar ju pyton. Det är därför hon bara ger mej burkmat. Det är orättvist för alla andra katter utom jag o Signe får sånadära knastriga bitar.



Matte ha hålle på me att torka fönstrena o byta gardiner i köket medans jag har tjatat om att få gå ut. Tillslut gav hon med sej och jag fick gå ut och njuta i solen.
Matte kom ut me kameran och fotade rakt upp i luften ! ? 
Sen satte hon sej med mej på trappen och vi gosade lite.
Så jag har förlåtit matte nu.


Matte tycker att det är trevligt om man skriver en kommentar om man tittar in. "hej jag har varit här".
"Matte tyck så"

Ha det!

6 kommentarer:

  1. Hej jag har varit här :-)))))

    SvaraRadera
  2. Kan han ha trampat på en nyvaken humla?

    SvaraRadera
  3. Men du Oskar, vi mattar är rädda om er, serru! Ni får kanske ta en sväng till veterinären... Sune, han dricker jättemycket vatten, så hans matte funderar lite på om han dricker för mycket. Men han äter bara knaprig mat, och då behövs det ju vatten. Var nu rädd om ditt ben! Hoppas du snart mår bra igen och gosa lite med matte du :)
    Kram Nina!

    SvaraRadera
  4. Ja du Oskar, de där mattarna kan vara besvärliga ibland, men jag tror säkert att hon bara är rädd om dig och vill dig väl. Jag dricker massor av vatten, grädde och mjölk tycker jag är jätte äckligt. Men om min matte äter filmjölk så tar jag gärna en skick från hennes tallrik då hon är klar. Nog förstår jag att du inte kan kissa på befallning, klart att det inte fungerar.
    Hoppas du blir bra snart så din matte blir lugn, annars tar hon nog med dig tio veterinären .
    Lite kli på huvudet från mig Zikoria/ genom matte Annelie

    SvaraRadera
  5. Be matte att hon köper Iams, det är för katter som är kastrerade, man får inte urinsten av det, man blir sugen på vatten av det. Och att hon ställer glas med vatten på andra ställen än på din matplats, ingen katt vill ju dricka vatten där man har maten! (och absolut inte ur en skål, alla andra dricker ju ur ett glas!?!) Helst på mattes sängbord...

    SvaraRadera
  6. Hej Oskar!
    Jag har varit här ;-)
    Kram

    SvaraRadera