lördag 4 augusti 2012

Smultron o loppis

Man kan inte säga att vädret varit kanoners i sommar men jag är vid närmare eftertanke rätt nöjd ändå.
Ovanligt mycket smultron på vår källarbacke i sommar.



Under veckan har vi varit på Loppis i Hej, inte för att jag behöver nåt utan bara för att det är trevligt. Träffar alltid bekanta när vi är där. Köpte en härlig tekopp och några vaser som kan vara bra att ha ifall jag får blommor ;-)



På hemvägen åkte vi till Cafe Ångloket  där har vi aldrig varit,
fin utsikt vid vattnet därifrån.



För övrigt är veckan lugn, vi tog en liten pub-kväll i torsdags,
åt gott, drack öl och irish coffe på Bishop Arms. Vi passade på när solen sken.



En vecka till semester, åh vad skönt. Hoppas nu inte tiden går alltför fort.

Kram Susanne

2 kommentarer:

  1. Hej Susanne- så trevligt att du tittade in till mig - tack för besöket och välkommen åter. Nu fick ju jag chansen att hälsa på hos dig också :)
    Ja, visst är det så... loppisar är kul och man hittar nästan alltid något som man vill ha - vare sig man behöver eller inte :)
    Väldigt fin din nya tekopp - och så mycket fina smultron! Vi har också haft mycket smultron, men de är slut nu förstås. Nu väntar jag på att svampsäsongen ska sätta igång.
    Har läst lite tillbaka i din blogg... så tråkigt med ditt öga och så jobbigt att inte kunna köra bil längre. Hoppas du mår så pass bra att du klarar att jobba. Men först ska du njuta av den sista semesterveckan :)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Njut av din fina sista vecka. Vädret är ju dessutom fint.
    Själv har jag nu fått jobb och ska börja redan i morgon:)

    SvaraRadera